NYHEMSSKoLAN LÄSER BöCKER OCH TiPSAR!



tisdag 12 januari 2010

Spindelfobi...

Äntligen har jag börjat läsa böckerna om Darren Shan!

I höstas såg jag författaren Darren Shan prata på LitteraLund (en festival för ungdomsböcker i Lund). Han bjöd upp folk från publiken som skulle spela en scen ur den första boken. Scenen handlar om när Darren och hans kompis får biljetter till en hemlig kringresande "Freakshow" som de smyger iväg till. Publiken spelade upp denna scenen ur boken riktigt bra och författaren Darren var riktigt rolig att lyssna på. Så klart blev jag jättesugen på att läsa boken då!

MEN. Det är INTE EN BOK FÖR DIG SOM ÄR RÄDD FÖR SPINDLAR. (Som jag då). Det går kalla kårar av obehag längs ryggraden. Som tur är handlar det inte bara om spindlar, utan också om när Darren Shan förvandlas från vanlig tonårspojke till halv-vampyr!

1 kommentar:

  1. Jag har hört talas om den innan och den verkar vara jättebra!! Det blir nästa bok jag läser:)

    SvaraRadera